Tuesday 25 October 2011

Saksikan Hatsune Miku,Artis Diva Pop Jepun Yang HOT!





Salam,untuk korang semua!

Kali ini,Mr Rilex akan memperkenalkan korang dengan satu artis Diva Pop yang makin femes di Jepun sekarang ..haha,Jangan risau,dia memang hot and seksi,sepadan dengan taste korang :)

Tapi,jangan terkezut ek,sebab Hatsune Miku ini bukan lah manusia biasa ,macam yang korang kenal di Jepun seperti Yui,Ayumi Hamasaki dan lain-lain.Betul! Dia bukan manusia pun sebenarnye! (Maknanye,dia tu Hantu la ea,takpun Kambing ~haha) .HAHA! tak kan lah hantu or kambing kan? Hatsune Miku sebenarnye adalah karakter anime yang telah di-3D-kan dalam bentuk hologram (Hologram ini bukan makanan ye !)

Hatsune Miku telah dicipta oleh Crypton Future Media,yang pada mulanya hanya sebagai avatar virtual pada komputer.Kemudian,mereka mendapat idea untuk upgrade Hatsune Miku unutk menjadi diva pop .Malah,suara Hatsune Miku bukan lah menggunakan suara artis-artis Jepun,tetapi dia menggunakan suara dia sendiri.Hebat kan ? Suara Hatsune Miku ini telah dihasilkan menggunakan software Yamaha Vokaloid. (Try ah cari software ini sampai jumpa,mana tau,bleh buat suara anda yang tersendiri,hehe!)


Hatsune Miku telah mencipta populariti yang tersendiri sehingga kebanyakkan tiket konsert Hatsune Miku habis dijual dengan cepat. Walaupun Hatsune Miku hanya karakter 3d hologram, sambutan peminat sangat luar biasa sehingga boleh mengalahkan kebanyakkan artis manusia biasa.Hebat2!
Cukup Hebat! 


Try tengok video di bawah nih,live show dari Hatsune Miku di Tokyo,dengan lagu nye,World is Mine. Mr Rilex paling suke lagu nih!





Menarik kan? Buat pengetahuan korang,Hatsune Miku juga mempunyai kawan-kawan sebaya nye seperti Kagamine Rin ,Kagamine Len,dan Megurine Luka >Mereka pun sedang mencipta nama besar dalam bidang pop singing di Jepun. Dikatakan ini lah teknologi masa depan akan diperkenalkan satu hari nanti .


Korang tau tak,Jepun juga akan menayangkan siaran langsung World Cup dalam 3D Hologram sekiranya mereka mendapat hak penganjuran World Cup 2022,tapi sayang nye mereka tidak berjaya (Via Engadget )
Kalau tidak,bayangkan siaran langsung perlawanan akhir secara 3D Hologram berada di hadapan mata anda.Baru syok,ada fight !


Click Sini Untuk Lagu Hatsune Miku: DownloadNow:Hatsune Miku mp3s

CREDIT TO : Majalah9

Comments
2 Comments

2 comments:

Ku Azhar said...

waaa!! cosplay!! like!! kalau malaysia buat mcm nie..pergh! tanggung dosa tiap2 ari sbb p tgk...hehehe...gud entry...br tau hologram 3D dh btl2 wujud :)

Mr RileX said...

hahaha,yup,ak sndri pon terkejut ngn entry ak sndri,3D hlogram btul2 real ,Tengok video ,mmg superb !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Enterprise Project Management