Thursday 25 August 2011

Coretan Dari Hamba Mu Yang Mengharap

Ya Allah!!Tidak ku sangka,begitu cepat Ramadhan kali ini melabuhkan tirai penamat.

Ku masih lagi belum puas menikmati kelebihan dan rahmat yang melimpah ruah

Namun,aku masih lalai,masih alpa,menggapai nikmat duniawi yang bersifat sementara,

Nikmat Sementara,

Ya Allah!! Di bulan yang diturunkan Al-Quraan ini,bulan yang mana segala pintu Syurga dibuka,dan segala pintu Neraka ditutup,dan syaitan dibelenggu,

Aku memohon pada Mu Ya Allah,berikan lah aku anugerah mu yang tak ternilai Ya Allah,yakni pengampunan dari segala dosa,dan pemberian rahmat,

Seperti mana pembalasan yang diberikan kepada orang yang bekerja untuk tuannya,

Kurnia kan lah kepada ku keredhaan Mu ,selama mana ku beramal sepanjang Bulan Mulia ini,

Kerdhaan Mu yang aku damba Ya Allah,

Jika suatu hari nanti,aku akan ditakdirkan meninggal dunia,maka ku pohon kepada Engkau agar semadilah daku bersama-sama dengan roh Ramadhan,.Ku ingin sekali kembali kepada Mu dalam keadaan yang Mulia,pada bulan yang Mulia,

Pertemukanlah daku dengan malam yang lebih baik daripada 1000 bulan,yang lebih baik daripada seseorang yang memikul pedang berjuang di jalan mu Ya Allah selama 1000 bulan,

Dan aku terus mencari malam penuh rahmat tersebut seperti kata-kata kekasihMu,rasulMu,Habibullah dalam hadis Shahih Bukhari:‎"Carilah Lailatul Qadar pada malam-malam yang ganjil daripada sepuluh malam yang terakhir daripada bulan Ramadhan." [Shahih al-Bukhari, hadis no: 2017] [H]

Ya Allah,akhirilah kami di penghujung Ramadhan dengan penuh kebaikan,dan sampaikan lah salam ku kepada Ramadhan yang akan datang,jika aku masih dalam golongan orang yang beruntung.Amin!!

Barakna Fiih!Ya Rabbal Alamin!

Comments
0 Comments

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Enterprise Project Management