Friday 4 November 2011

Review:Microsoft Security Essential - AntiVirus paling Mantap !

 Salam untuk korang !


Kali ini,Mr Rilex nak cite pasal satu antivirus yang paling mantap dan menjadi kegilaan ramai .

HAha! :



Microsoft Security Essential

Yeah !Ini lah apa yang Mr RIlex maksudkan !


Review :  AntiVirus sekarang macamana?

Seperti yang korang semua tahu,antivirus ni penting sangat- sangat sekiranya korang ni jenis suka main lappy or PC .Tanpa antivirus yang terbaik atau boleh diibaratkan sebagai "Xde Kelass!",pelbagai ancaman atau threat akan menggugat keselamatan lappy kesayangan korang especially yang bekerja ,student or yang belajar IT .Kenapa ?Sebab zaman sekarang,banyak threat yang makin hebat untuk men-jahanamkan terus system lappy korang itu,apatah lagi mencuri privacy korang .

Dan jugak,dalam era sekarang,banyak muncul pelbagai antivirus yang HOT,menawarkan protection secara overall dan keselamatan untuk menerjah dunia maya !(seperti keselamatan menerjah blog Mr RIlex ,hAhA !)

Contoh antivirus yang popular :Karspersky Internet Security 2012,AVIRa,AVast,Bit Defender,Trend Micro,Norton Antivirus,PC InternEt Security dan bermacam puluh jenis lagi .

Cuma antivirus tersebut perlukan bayaran yang kadangkala tinggi melambung,dah pastu kite pun duk confem ah kite ade antivirus yang bapak best,padahal bile pendrive try cucuk kat antivirus lain,ade plak Trojan ngan WOrm nye 4 ekor .

**Maknanye ,bile guna antivirus contohnye Karspersky ,kita cucuk pendrive, scan takda virus,bile masuk yang kawan punya lappy yang pakai BitDefender,ade virus plak **




Review: " Apa kelebihan Micrsoft Security Essential dari antivirus lain?"

Jadi ,Mr Rilex rekemen kan korang guna MSE nih pasal:
  • Satu satunye antivirus bertaraf global yang direkemen oleh pihak Microsoft sendiri kepada pengguna Window .(Bagi Mac,Linux dan etc,admin tak tau )
  • Satu satu nye antivirus yang free selama lamanya, selagi korang tak ubah OS lappy korang menjadi selain Window .
  • AntiVirus ini juga mampu untuk memelihara system pc anda secara menyeluruh daripada virus tradisional dan threat baru masa kini seperti Trojan,Worm,hacking tools,Backdoor,malware,spyware,rootkits dan banyak lagi virus yang tak dikenali.

  • AntiVirus ini juga sangat sangat sangat sangat ringan! (tidak memberatkan system pc anda),walaupun sistem update untuk kali pertama selepas install agak lambat dan memakan masa dalam 15 minit( bergantung kepada speed internet connection korang ).Jika korang dapat sedar,kebanyakan antivirus berbayar adalah sangat berat dan kadang2 menyebabkan pc korang jadi hang dan stuck.Even kalau startup,kalau pc lambat start tu,mesti disebabkan oleh kelambatan untuk antivirus tu memproses dan prepare database.Jadi bengang pun ade !

  • Tidak memerlukan sebarang registration yang sangat annoying,dan proses installation nye simple dan pantas.Interface antivirus ni juga sangat mudah difahami,even korang just boleh faham dengan sendiri diri nye.
  • Apabila MSE detect ape jua virus,ia akan prompt korang dan MSE ini agak tegas kerana apa jua virus yang menyerang,MSE akan cuba clean threat tu secepat mungkin atau yang suspicious ,supaya diremove selama lamanya secepat mungkin.
  • Real Time Protection : Perlindungan yang diberikan sepanjang masa ke atas system pc anda,membuatakn MSE juga menjadi tarikan yang hebat.
Haha! AntiVirus ini dikeluarkan sendiri oleh Microsoft ,so ,takkan la tak terbaik pulak :)




Untuk Install Microsoft Security Essential :



1) INGATAN: Pastikan Window korang betul betul Genuine.Jika korang pakai Window pirate ,try gune REMOVEWAT atau Window 7 Loader.Baru bleh jadi Genuine !Jika tidak,MSE tidak dapat di install sebab tidak di-approve oleh pihak MIcrosoft.(Bagi pengguna WIndow XP -32bit,untuk jadikan genuine,guna Remove WGA)

2) Pastikan dulu OS korang : samada menggunakan Window 32-bit atau 64-bit 

3) Selepas install,korang akan diarahkan untuk reboot,then lepas tu,MSE korang akan di-update secara automatik,JAdi,cucuk CELCOM Broadband korang tuh dulu :)


DOWNLOAD NOW!


WINDOW 7/VISTA 32-bIT



WINDOW 7 64-bIT






p/s: Jangan lupe untuk tinggalkan komen korang sal nih,and jangan malu2 plak nak click iklan di sebelah yee :) Selamat Mencuba ! 



























Comments
5 Comments

5 comments:

Mr Slumber said...

TERBAIK>...>>....>> ku gune AVG.? apesal aku nak gune benda neh!

Mr RileX said...

MR slumber :haha,uninstall jea,AVG skang bnyak x detect virus arh :D

Zatischa said...

btol2...lptop sy gune antivirus nie lah..huhu

mystory.idy said...

klu da ad kaspersky 2012 nk instal mse compatible x??

Mr RileX said...

sebaiknye,xleh ade dua antivrus dlm stu pc,,sbb system mgkin akan clash,,yg direkemen kn adlah uninstall slah stu,.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Enterprise Project Management